27 de gen. 2011

ACTIVITAT PER ALUMNES CASTIGATS

  Activitat pensada per fer amb els alumnes que han estat castigats pel seu mal comportament sense pati o sense poder anar a una excursió. Els objectius d'aquesta activitat són fer reflexionar als alumnes sobre el seu comportament i fomentar l'empatia per evitar que reincideixin.

Mal  comportament

1-Mireu aquest vídeo:



2-Contesteu:
o   Per què creus que els professors, segons en Buenafuente, a vegades diuen “No m’enganyeu a mi us enganyeu a vosaltres”

o   Com creus que afecta el mal comportament dels alumnes als  mateixos alumnes?

o   Com creus que afecta el mal comportament dels alumne als professors?

o   Es pot aprendre si hi ha molt gent que xerra o molesta en una aula? Raona la resposta

o   Es pot treballar en un ambient de passotisme?Raona la resposta

o   Si tu ets un monitor d’un casal, d’un museu, etc què faries si un grup de joves molesten i no et deixen fer la teva feina? Proposa dues coses raonades i possibles.

o   Cal posar normes per treballar, per viure, etc? Qui les ha de posar? Si no es respecten cal fer alguna cosa? Tu què proposes?


3-Completeu aquesta taula. Llegiu les accions que proposa i penseu quines són més greus tenint en compte les conseqüències que poden tenir pels altres. Heu de puntuar amb un 1 la més greu i amb un 9 la menys greu. Per últim heu de proposar què faríeu si us trobéssiu en aquests situacions .



ACCIONS
PUNTUA
CÀSTIG ( I tu què faries?)
Llençar un paper a terra





Robar





Fer un grafitti a una paret





Mentir a les persones estimades





Explicar una cosa que un amic t’ha demanat que no expliquis


Fer xivarri en un cinema i no deixar mirar la pel·lícula a la resta d’espectadors.




Escopir a terra





Agafar un xiclet d’una motxilla



Amenaçar algú que és més dèbil , diferent, etc.