Activitat pensada per fer amb els alumnes que han estat castigats pel seu mal comportament sense pati o sense poder anar a una excursió. Els objectius d'aquesta activitat són fer reflexionar als alumnes sobre el seu comportament i fomentar l'empatia per evitar que reincideixin.
Mal comportament
1-Mireu aquest vídeo:
2-Contesteu:
o Per què creus que els professors, segons en Buenafuente, a vegades diuen “No m’enganyeu a mi us enganyeu a vosaltres”
o Com creus que afecta el mal comportament dels alumnes als mateixos alumnes?
o Com creus que afecta el mal comportament dels alumne als professors?
o Es pot aprendre si hi ha molt gent que xerra o molesta en una aula? Raona la resposta
o Es pot treballar en un ambient de passotisme?Raona la resposta
o Si tu ets un monitor d’un casal, d’un museu, etc què faries si un grup de joves molesten i no et deixen fer la teva feina? Proposa dues coses raonades i possibles.
o Cal posar normes per treballar, per viure, etc? Qui les ha de posar? Si no es respecten cal fer alguna cosa? Tu què proposes?
3-Completeu aquesta taula. Llegiu les accions que proposa i penseu quines són més greus tenint en compte les conseqüències que poden tenir pels altres. Heu de puntuar amb un 1 la més greu i amb un 9 la menys greu. Per últim heu de proposar què faríeu si us trobéssiu en aquests situacions .
ACCIONS | PUNTUA | CÀSTIG ( I tu què faries?) |
Llençar un paper a terra | ||
Robar | ||
Fer un grafitti a una paret | ||
Mentir a les persones estimades | ||
Explicar una cosa que un amic t’ha demanat que no expliquis | ||
Fer xivarri en un cinema i no deixar mirar la pel·lícula a la resta d’espectadors. | ||
Escopir a terra | ||
Agafar un xiclet d’una motxilla | ||
Amenaçar algú que és més dèbil , diferent, etc. |