4 d’oct. 2011

JUNTS PER L'EDUCACIÓ



Decàleg

Decàleg per a pares i mares en l’acompanyament escolar a casa



  • Tenim cura que el nostre fill vagi a l’escola cada dia i puntualment.
  • Reservem un espai a casa per a l’estudi amb totes les condicions necessàries.
  • Parlem amb el nostre fill de la importància que té esforçar-se per treure resultats més bons a l’escola.
  • Ajudem el nostre fill a planificar-se el temps d’estudi i a fer deures segons les seves necessitats.
  • Confiem en les capacitats del nostre fill per aprendre i li ho fem saber.
  • Ens interessem per tot el que aprèn el nostre fill a l’escola i intentem que ho apliqui a la vida diària (participant a l’hora de comprar, redactant el menú de la setmana...).
  • Tenim cura que el nostre fill faci els deures, l’orientem si cal, però entenem que és important que sigui ell qui realitzi les tasques escolars.
  • Animem el nostre fill a llegir cada dia i afavorim oportunitats per llegir plegats.
  • No parlem malament d’un docent davant el nostre fill; és important que mantingui un respecte envers ells. Quan detectem un possible problema amb un docent hi parlem directament.
  • Parlem amb el nostre fill sobre els seus interessos acadèmics i l’ajudem a prendre decisions de futur tenint en compte els seus interessos, les seves capacitats i les orientacions que hem compartit amb el seu tutor o tutora.

Decàleg per a pares i mares en la tasca d’educar

  • Som un model positiu per al nostre fill, per als altres i per a nosaltres mateixos.
  • Pare i mare procurem compartir els mateixos criteris respecte a l’educació del nostre fill i mostrar coherència entre què diem i què fem.
  • Eduquem el nostres fill perquè sigui responsable de les seves accions.
  • Ajudem el nostre fill a prendre decisions a curt termini i a llarg termini, a aprendre dels errors i a acceptar, sense reserves, les seves equivocacions, limitacions i frustracions.
  • Ens interessem per les relacions que el nostre fill té amb els seus companys i companyes i amb els adults amb qui està en contacte.
  • Procurem trobar el moment oportú per parlar amb els nostres fills i per escoltar-los, mantenint una actitud comprensiva i positiva, però també ferma i amb criteris clars.
  • Ens assegurem que el nostre fill surti de casa ben esmorzat i s’endugui un petit entrepà a l’escola.
  • Procurem que el nostre fill dormi les hores necessàries per a la seva edat i establim l’hora d’anar a dormir i de llevar-se.
  • Procurem que el nostre fill participi en activitats de lleure i compromís cívic.
  • Coneixem allò que el nostre fill veu a la televisió i a Internet i, si cal, l’orientem.

Decàleg per a pares i mares en la participació en el funcionament del centre educatiu

  • Entenem que l’escola és la institució encarregada de l’aprenentatge acadèmic, un lloc on el nostre fill ha d’aprendre a relacionar-se i a interactuar de manera positiva amb els altres.
  • Hem compartit a casa els continguts de la carta de compromís educatiu i l’hem retornat signada al centre educatiu.
  • Tenim coneixement del funcionament del centre i dels projectes que s’hi desenvolupen.
  • Assistim a les reunions convocades per l’escola o per l’institut.
  • Mantenim contacte regular amb l’escola i amb el tutor o tutora.
  • Compartim amb el tutor el seguiment dels nostres fills, ens posem d’acord per actuar de manera coherent família i escola i donem suport a les mesures que aquesta determina.
  • Participem en l'elecció dels nostres representants en les eleccions del consell escolar del centre i ens informem sobre les decisions que s'hi prenen. Coneixem els representants de mares i pares i les seves funcions.
  • Formem part de l’AMPA de l’escola o de l’institut i hi participem de manera activa.
  • Sempre que és possible, ens oferim a l’escola o a l’institut de manera voluntària per col·laborar amb tot el que calgui.
  • Participem en la formació de mares i pares que es fa en el centre educatiu. La formació ens ofereix eines per educar millor.
Data d'actualització: 03.09.2011